maandag 5 oktober 2009

Taking Flight: Chapter 5

Het heeft even geduurd maar hier zijn dan weer twee pagina's voor mijn Taking Flight boekje. Het vijfde hoofdstuk van Taking Flight gaat over "Honoring Memories".
It's a while ago but here are two new pages for my Taking Flight booklet. The fifth chapter of Taking Flight is about "Honoring Memories".

In de eerste pagina heb ik herinneringen verwerkt uit mijn tijd op de lagere school. Twee boekjes waren toen heel belangrijk voor me: mijn poëziealbum en mijn rekenboekje. De versjes en plaatjes uit het album vind ik nog steeds erg leuk. Het rekenboekje werd gebruikt om schooltje te spelen. Met de poppen als leerlingen kon ik uren sommetjes maken op een schoolbord. Later ben ik scheikundelerares geworden!
For the first page I used memories from my primary school time. Two things were very important to me: my 'poëziealbum' (an album with rhymes from family, friends, teachers, etc.) and my arithmetic-book. Every day I played school with my puppets doing sums on a blackboard. Later on I became a chemistry teacher!

De tweede pagina gaat over mijn eerste jaren op de middelbare school: altijd verliefd op de leraren en op de jongens uit de klas. En eigenlijk was ik nog zo'n klein meisje. Maar dromen kon ik erg goed. Naar school gaan was voor mij een groot feest.
The second page is about the first years of secondary school: always in love with the teachers and the boys in the class. In fact I was still such a little girl. But very good in dreaming.

9 opmerkingen:

Janny zei

Ze zijn prachtig en bijzonder die verhalen er bij;o)

Dymphie zei

wat een leuke inkijkjes in jouw herinneringen Willy. De pagina's zijn prachtig geworden!

Unknown zei

Ik moet hierbij ook aan mijn eigen schooltijd denken. leuk hoor.

Yitte zei

Wat een mooie pagina's zeker met de leke verhaaltjes erbij.

Anoniem zei

Beide pagina's zijn schitterend geworden en heb genoten van de verhalen erbij.

Angenita zei

De pagina's zijn heel mooi geworden en met je gedachten erachter worden ze helemaal sprekend!

Anoniem zei

Geweldige pagina's weer Willy!

Petra Tillmann zei

Prachtig kaartje. Vind de combinatie van de stempels goed gevonden!

Jennie zei

Ontroerend Willy. Heel mooi.